Programma 5: Zorg voor elkaar

Inleiding Jaarstukken 2024 Programma 5: Zorg voor elkaar

Terug naar navigatie - Programma 5: Zorg voor elkaar - Inleiding Jaarstukken 2024 Programma 5: Zorg voor elkaar

Eenvoudige toegang tot zorg, hulp nabij en preventie staan voorop. We bieden inwoners perspectief ongeacht de complexiteit van de hulpvraag en stonden afgelopen jaar tijdens deze reis op weg naar de oplossing naast hen. Zorg is beschikbaar en toegankelijk voor degenen die daar een beroep op moesten doen, passend bij de persoonskenmerken en situatie.

In 2024 is er een start gemaakt om het beleidskader Baarn Vitaal te herzien en is er voor gekozen, mede gezien landelijke ontwikkelingen, om de nota eind 2025 gereed te hebben. 

Excel-tabel

Wat meten wij?

Terug naar navigatie - Programma 5: Zorg voor elkaar - Wat meten wij?

De gemeente Baarn kent een hoger aantal inwoners met een maatwerkarrangement Wmo ten opzichte van het landelijk gemiddelde. Onze gemeente heeft namelijk een relatief grote groep ouderen, die vaker gebruik maken van Wmo-voorzieningen zoals huishoudelijke hulp, begeleiding en hulpmiddelen.

 

Programma 5: Zorg voor elkaar Norm Peildatum Rekening Begroting Rekening Landelijk
2023 2024 2024
22. Jongeren met delict voor rechter % van jongeren tussen 12 en 21 jaar 0,8 0,8 nb nb
29. Jongeren met Jeugdhulp % van alle jongeren tot 18 jaar 11 9,0 11,7 11,5
30. Jongeren met jeugdbescherming % van alle jongeren tot 18 jaar 0,8 0,9 0,8 0,8
31. Jongeren met jeugdreclassering % van alle jongeren 12 - 23 jaar 0,3 0,3 nb nb
32. Cliënten met een maatwerkarr. Wmo Aantal per 10.000 inwoners nnb 820 760 650

Beleidskader

Terug naar navigatie - Programma 5: Zorg voor elkaar - Beleidskader

•    Baarn Vitaal: Beleidsnota sociaal domein Baarn 2021-2024 
•    Beleidskader opvang en bescherming 2018 
•    Jeugdagenda 2024 (PM)
•    Regionaal beleidsplan Toekomstbestendig mobiliteitsbeleid 2017
•    Regiovisie Samen werken aan de specialistische jeugdhulp
•    Regiovisie Ondersteuning met noodzakelijk verblijf regio Amersfoort 2021-2026
•    Regiovisie Huiselijk geweld en kindermishandling: voor een Veilig Thuis. 

Excel-tabel

Wat heeft het gekost?

Terug naar navigatie - Programma 5: Zorg voor elkaar - Wat heeft het gekost?

*Voor een gedetailleerde toelichting op de baten en lasten verwijzen wij u naar het hoofdstuk 'Toelichting baten en lasten 2024', te vinden vanaf pagina 169.

Wat heeft het gekost? (in € x 1.000)
Jaarrekening 2024 Begroting na vastgestelde wijzigingen Jaarrekening 2023 Jaarrekening 2022
Baten -256 -185 -220 -212
Lasten 16.773 15.772 15.234 13.233
Saldo van baten en lasten (A) 16.517 15.587 15.014 13.021
Ontrekking uit reserves - - - -
Toevoeging aan reserves - - - -
Mutaties reserves (B) - - - -
Gerealiseerde resultaat (A+B) 16.517 15.587 15.014 13.021

50 Lokaal team / Zorgloket

Wat wilden wij bereiken?

Terug naar navigatie - 50 Lokaal team / Zorgloket - Wat wilden wij bereiken?

Hulp wordt zoveel mogelijk aan de voorkant geboden en zo dicht mogelijk bij de inwoner georganiseerd. Door hulp op elkaar af te stemmen wordt optimaal gebruik gemaakt van de basisinfrastructuur, voorliggende voorzieningen en de eigen, informele netwerken. Het Lokaal Team biedt steeds meer zelf begeleiding en waar nodig wordt specialistische hulp ingeschakeld. Uitgangspunt is het voorkomen van inzetten van langdurige specialistische hulp door vraagstukken vroegtijdig, nabij en passend op te lossen.  

1 Gemeente Baarn helpt inwoners die zorgondersteuning nodig hebben. Inwoners die langere of kortere tijd kwetsbaar zijn kunnen rekenen op een passend vangnet.  

Excel-tabel

Wat hebben wij daarvoor gedaan? 50 Lokaal team / Zorgloket

Terug naar navigatie - 50 Lokaal team / Zorgloket - Wat hebben wij daarvoor gedaan? 50 Lokaal team / Zorgloket

Uitvoering Visie Sociaal Domein - Integrale Toegang

In 2024 zijn stappen gezet in de uitvoering van het besluit over integrale toegang tot hulp en ondersteuning. Het raadsbesluit daartoe in 2021 is verder uitgewerkt in een bestuursopdracht voor de nieuwe Uitvoeringsorganisatie BBS (december 2023). Het doel is één centrale plek waar inwoners terecht kunnen voor hulp en ondersteuning.

Twee ontwikkelingen liepen in samenhang: de lokale integrale toegang en de opzet van de nieuwe Uitvoeringsorganisatie BBS. In 2024 zijn hiervoor de hoofdlijnen verder uitgewerkt en de samenwerking concreter vormgegeven.

Voor inwoners die ondersteuning, hulp of zorg nodig hebben, werd lokaal gewerkt met een Basis- en een Besluitenteam.

  • Basisteam: Stichting Pit Baarn bood laagdrempelige informatie, enkelvoudige begeleiding, advies en verwijzing op het gebied van wonen, welzijn, zorg, werk en geldzaken;
  • Besluitenteam: het Lokaal Team hielp inwoners met hun vragen en coördineerde de zorg.

Daarnaast waren de Kredietbank en Vluchtelingenwerk betrokken als samenwerkende partners binnen het gemeentehuis.

In 2024 werden enkele belangrijke ontwikkelingen doorgevoerd:

  • Huisvesting: het definitieve ontwerp voor de huisvesting werd afgerond en afgestemd met betrokken partijen. Er werden afspraken gemaakt met Pit Baarn, Vluchtelingenwerk en de Kredietbank over hun nieuwe plek in het gemeentehuis in januari 2025;
  • Proces en Governance: Samenwerkingsprocessen, afspraken en gegevensbescherming werden vastgelegd in overeenstemming met alle partners;
  • Samenwerking: De teams van Pit Baarn en het Lokaal Team werkten in 2024 intensiever samen. Er werden bijeenkomsten georganiseerd, zoals de 'Week van de Integrale Toegang' in maart. En er zijn afspraken gemaakt over het gebruik van ruimtes en de inrichting van processen.

 

Nieuwe Uitvoeringsorganisatie BBS

Parallel aan de ontwikkelingen in de integrale toegang, werden in 2024 de hoofdlijnen van de nieuwe Uitvoeringsorganisatie Baarn, Bunschoten en Soest (BBS) verder uitgewerkt. Dit is in lijn met de bestuursopdracht van december 2023. Belangrijke stappen waren:

  • Kick-off: In februari 2024 vond de eerste bijeenkomst plaats met medewerkers uit de drie gemeenten;
  • Missie en visie: Samen met medewerkers werd gewerkt aan de missie, visie, taken en leidende principes. Deze werden vastgelegd in een uitgangspuntennotitie, die in september 2024 werd afgerond;
  • Governance en besluitvorming: Er werd een concept Gemeenschappelijke Regeling opgesteld;
  • Impactanalyse: De eerste stappen werden gezet in een zogeheten fit-gap-analyse, waarin de huidige situatie en de toekomstige plannen werden vergeleken op het gebied van personeelsbeleid, financiën en bedrijfsvoering.

Met deze ontwikkelingen lag de uitvoering op schema. In januari 2025 is de lokale integrale toegang officieel geopend met Pit Baarn, het Lokaal Team, het Zorgloket, de Kredietbank en Vluchtelingenwerk. De nieuwe uitvoeringsorganisatie BBS zal per 1 januari 2026 operationeel zijn.

 

Lokaal Team

In de afgelopen jaren is de vraag naar ondersteuning op het gebied van de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo), Jeugdwet en Participatiewet in Baarn sterk toegenomen. Ook de complexiteit van het beleid en de uitvoering is groter geworden, wat heeft geleid tot een grotere behoefte aan specialistische kennis. De capaciteit van het Lokaal team was echter niet voldoende meegegroeid met deze ontwikkelingen. Vanaf 2024 is de regionale inkoop van zorg voor Jeugd en Wmo veranderd, waardoor de lokale teams nu zelf verantwoordelijk zijn voor het bieden van begeleiding, terwijl de ingekochte zorg sindsdien beperkt is.

Het Lokaal Team is in reactie op deze veranderingen uitgebreid. Deze uitbreiding stelde het team in staat om niet alleen de begeleiding en ondersteuning bij onveiligheid voorafgaand aan een rechterlijke uitspraak uit te voeren, maar ook de andere nieuwe verantwoordelijkheden effectief op zich te nemen. Dit sluit aan bij de Hervormingsagenda Jeugd en het Toekomstscenario voor kinderen en gezinsbescherming. Dankzij deze uitbreiding heeft het Lokaal Team deze nieuwe taken goed kunnen uitvoeren en de kwaliteit van zorg kunnen waarborgen.

 

Excel-tabel

Wat heeft het gekost?

Terug naar navigatie - 50 Lokaal team / Zorgloket - Wat heeft het gekost?

Excel-tabel

Wat heeft het gekost? (in € x 1.000)
Jaarrekening 2024 Begroting na vastgestelde wijzigingen Jaarrekening 2023 Jaarrekening 2022
Baten -39 -24 -24 -21
Lasten 2.425 2.128 2.117 1.188
Saldo van baten en lasten (A) 2.386 2.104 2.093 1.167
Ontrekking uit reserves - - - -
Toevoeging aan reserves - - - -
Mutaties reserves (B) - - - -
Gerealiseerde resultaat (A+B) 2.386 2.104 2.093 1.167

Wie hadden wij daarbij nodig?

Terug naar navigatie - 50 Lokaal team / Zorgloket - Wie hadden wij daarbij nodig?
Verbonden partij Gevestigd Rechtsvorm Webadres Wettelijke verplichting
Uitvoeringsorganisatie BBS Soest Gemeenschappelijke regeling www.bbsuo.nl Nee

 

Openbaar belang
De gemeenschappelijke Regeling BBSUO (BBS Uitvoeringsorganisatie) voert taken uit voor deelnemende gemeenten Baarn, Bunschoten en Soest rondom de Participatiewet en verzorgt de zorgadministratie.


Maatschappelijk doel Baarn
Jaarlijks sluiten de drie gemeenten Baarn, Bunschoten en Soest een dienstverleningsovereenkomst af met de gemeenschappelijke regeling BBS Uitvoeringsorganisatie. Daarin staan de specifieke resultaatafspraken over de uitvoering van de taken die bij BBS zijn belegd. BBS voert voor de drie gemeente Baarn, Bunschoten en Soest de Participatiewet met aanverwante wet- en regelgeving uit. Daarnaast is de zorgadministratie voor de Wmo en Jeugdwet bij BBS belegd evenals het werkgeverschap voor de lokale, sociaal- en jeugdteams. Tenslotte is een deel van de Wet inburgering bij de BBS belegd.

Voor een uitgebreid overzicht van de verbonden partij BBS verwijzen wij u naar de paragraaf Verbonden Partijen.

Excel-tabel

51 Wmo (Wet maatschappelijke ondersteuning)

Wat wilden wij bereiken?

Terug naar navigatie - 51 Wmo (Wet maatschappelijke ondersteuning) - Wat wilden wij bereiken?

De gemeente wil inwoners ondersteunen in het vergroten van de zelfredzaamheid en ondersteunen waar het wel kan. Wij streven naar een vitale gemeente met een effectieve maatwerkondersteuning. De gemeente Baarn voert haar wettelijke taken uit. Daarnaast maken we een slag vanwege de nieuwe wet- en regelgeving die eraan komt.

3 Inwoners voelen zich passend en efficiënt geholpen in hun ondersteuningsbehoefte.

 

Excel-tabel

Wat hebben wij daarvoor gedaan? 51 Wmo

Terug naar navigatie - 51 Wmo (Wet maatschappelijke ondersteuning) - Wat hebben wij daarvoor gedaan? 51 Wmo

In 2024 hebben we binnen de uitvoering van de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) aandacht besteed aan de beschikbaarheid, toekenning en levering van verschillende voorzieningen en oplossingen. Deze oplossingen kunnen variëren van hulpmiddelen en diensten tot persoonlijke begeleiding, opvang en beschermd wonen. Het uitgangspunt was om de voorzieningen af te stemmen op de persoonlijke behoeften en kenmerken van de inwoners die een hulpvraag hebben. 

 

Regionale inkoop regio Amersfoort 

Om de continuïteit van zorg en ondersteuning te waarborgen, werden in 2024 de bestaande contracten voor Wmo-begeleiding, beschermd wonen/beschermd thuis en vrouwenopvang met een jaar verlengd. Hierdoor bleef de benodigde zorg voor inwoners gegarandeerd.

 

Leerlingenvervoer

In 2024 werd in de regio Amersfoort een regionale aanbesteding voor het leerlingenvervoer (LLV) uitgevoerd. Omdat individuele gemeenten onvoldoende volume hadden om het vervoer zelfstandig te organiseren, werd gekozen voor één vervoerder, Willemsen-de Koning (WDK). Dit bedrijf verzorgt vanaf het schooljaar 2024/2025 voor maximaal zeven schooljaren het leerlingenvervoer in de regio.

Daarnaast ontving de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG) verschillende signalen over de kwaliteit van het leerlingenvervoer. Om hierop in te spelen, presenteerde de VNG in april 2024 een nieuwe modelverordening Leerlingenvervoer. Deze houdt rekening met actuele inzichten, regelgeving en wensen. De gemeenten in de regio Amersfoort namen deze modelverordening als basis en vulden deze aan met aanvullende regels om de kwaliteit van het leerlingenvervoer verder te verbeteren.

 

Wmo-aanbestedingen

In 2024 vond een regionale aanbesteding plaats voor het sociaal-recreatief Wmo-vervoer. Dit vervoer is belangrijk voor de maatschappelijke participatie van inwoners die hier gebruik van maakten. In september 2024 ging het contract met de nieuwe aanbieder van start.

Daarnaast werden in april en juni 2024 de aanbestedingen voor Wmo-trapliften en Wmo-hulpmiddelen afgerond. Hierdoor bleef de levering van deze hulpmiddelen voor inwoners gewaarborgd.

 

Verordening Maatschappelijke Ondersteuning & Jeugdhulp Baarn

In 2024 zijn er ook enkele ontwikkelingen geweest die niet waren opgenomen in de begroting. In januari stelde de gemeenteraad de Verordening Maatschappelijke Ondersteuning & Jeugdhulp Baarn vast, en in december werden de bijbehorende uitvoeringsregels goedgekeurd. Hiermee werd de basis gelegd voor verdere verbeteringen in de ondersteuning en zorg.

 

Herijking taakstelling Sociaal Domein

In 2024 leidde een nieuwe opgave van het Rijk tot een herziening van de financiële taakstelling in het Sociaal Domein. Voor de begroting van 2024 en 2025 waren geen bezuinigingen nodig, maar vanaf 2026 moet er wél een besparing worden gerealiseerd. Deze besparing is echter minder groot dan eerder verwacht. Om de taakstelling te behalen, zijn al verschillende maatregelen bedacht en deels uitgevoerd.

In 2024 startte een vernieuwde werkgroep, bestaande uit beleidsmedewerkers en uitvoerders, om de zes eerder vastgestelde maatregelen te evalueren en verder uit te werken. Deze maatregelen zijn onderzocht, grotendeels uitgevoerd en opgenomen in de gemeentelijke begroting. Eind 2024 begon de volgende fase, waarin aanvullende maatregelen zijn besproken en geformuleerd.

Deze aanvullende maatregelen richten zich op:

  • meer inzet op informele steun en preventie op scholen;
  • aanpassing van de vervoerstegemoetkoming;
  • deskundigheidsbevordering binnen het Lokaal Team;
  • extra inzet van de OV-coach en de Seniorenbus, mogelijk in combinatie met een lagere indicatie voor vervoer;
  • passend onderwijs versterken;
  • meer focus op cultuur- en gedragsverandering bij medewerkers;
  • eigen kracht van inwoners beter benutten;
  • accountgesprekken met aanbieders intensiveren;
  • kritisch zijn op het afgeven van Pesoonsgebonden budgetten (PGB's);
  • strikter controleren op subsidies en beschikkingen, om eventuele dubbeling te voorkomen.

Daarnaast is een start gemaakt met een plan van aanpak voor elke maatregel. Dit plan beschrijft de financiële impact, monitoring en sturing. Met deze stappen werkt de gemeente verder aan een toekomstbestendig Sociaal Domein, waarin zorg en ondersteuning beschikbaar blijven voor wie dat écht nodig heeft. Bij de tussenrapportage zal er een stand van zaken beschreven worden ten aanzien van de diverse maatregelen en de haalbaarheid ervan.

Excel-tabel

Wat heeft het gekost?

Terug naar navigatie - 51 Wmo (Wet maatschappelijke ondersteuning) - Wat heeft het gekost?

Excel-tabel

Wat heeft het gekost? (in € x 1.000)
Jaarrekening 2024 Begroting na vastgestelde wijzigingen Jaarrekening 2023 Jaarrekening 2022
Baten -216 -161 -196 -191
Lasten 5.609 6.197 5.648 4.784
Saldo van baten en lasten (A) 5.393 6.036 5.452 4.593
Ontrekking uit reserves - - - -
Toevoeging aan reserves - - - -
Mutaties reserves (B) - - - -
Gerealiseerde resultaat (A+B) 5.393 6.036 5.452 4.593

52 Jeugdzorg

Wat wilden wij bereiken?

Terug naar navigatie - 52 Jeugdzorg - Wat wilden wij bereiken?

Baarn is een vitale gemeente met effectieve hulp voor jeugdigen en gezinnen met een ondersteuningsbehoefte. 

4 Jeugdigen en gezinnen voelen zich passend en efficiënt ondersteund in hun ondersteuningsbehoefte.

Excel-tabel

Wat hebben wij daarvoor gedaan? 52 Jeugdzorg

Terug naar navigatie - 52 Jeugdzorg - Wat hebben wij daarvoor gedaan? 52 Jeugdzorg

Er zijn verschillende belangrijke stappen gezet om de jeugdhulp in Baarn te verbeteren. Zo is het Lokaal Team gestart met de inzet van Voorposten voor het primair onderwijs (PO) en voortgezet onderwijs (VO) op alle scholen in Baarn. Deze Voorposten fungeren als vaste contactpersonen voor de scholen en zijn wekelijks enkele uren aanwezig. Daarnaast is op sommige scholen ook specialistische jeugdhulp vanuit MetMaya beschikbaar. Dit zorgt ervoor dat hulpvragen sneller worden gesignaleerd en opgepakt.
Door preventieve en collectieve activiteiten die het Lokaal Team aanbiedt, kunnen jongeren ook met elkaar in gesprek gaan. Dit verlaagt mogelijk de behoefte aan individuele, specialistische hulp.
Tegelijkertijd is het aantal kinderen dat gebruikmaakt van (specialistische) jeugdhulp in Baarn in 2023 gestegen, en deze stijging heeft zich in 2024 voortgezet. Deze ontwikkeling sluit aan bij de landelijke en regionale trend. Opvallend is dat Baarn, in vergelijking met andere gemeenten in de regio, relatief vaak verwijst naar de gebiedsteams van MetMaya.
De kostenverdeling van het taakgerichte budget van MetMaya tussen de regiogemeenten is gebaseerd op het aantal jeugdigen in zorg. Het hoge aantal indicaties voor specialistische jeugdhulp in Baarn heeft geleid tot een aanzienlijke stijging van de kosten in 2024. Specialistische hulp is intensiever, duurder en trajecten duren vaak langer. Daar komt bij dat de kosten verder zijn toegenomen door een stijging van de CAO-lonen met 8%. 

 

Zorgdomein

Een belangrijke verbetering in 2024 was de inzet van Zorgdomein voor het Lokaal Team. Dit is een digitaal platform dat zorgverleners helpt bij het verwijzen van patiënten en het aanvragen van diagnostiek. Het systeem wordt veel gebruikt in Nederland. Hierdoor kunnen huisartsen nu direct naar het Lokaal Team verwijzen. Dat heeft geleid tot een daling van het aantal verwijzingen naar MetMaya, van 70% naar 45%. Het zorgde ervoor dat meer jongeren door het Lokaal Team werden geholpen, wat bijdroeg aan vroegtijdige ondersteuning en het voorkomen van duurdere specialistische zorg op lange termijn. 

 

Metmaya
MetMaya is in 2024 gestart als de nieuwe aanbieder van specialistische jeugdhulp in Baarn, met als doel om jeugdigen alle benodigde zorg vanuit één organisatie te bieden. Hoewel dit centralisatiemodel voordelen biedt op het gebied van samenwerking en afstemming, verloopt de opstart van MetMaya trager dan aanvankelijk gepland.
Het jaar 2024 is ingericht als overgangsjaar. In dit kader is een traject voor zorgcontinuïteit gestart om in beeld te brengen hoeveel jeugdigen nog in behandeling zijn bij andere aanbieders. De bedoeling was om deze cliënten tijdig over te dragen, maar dit proces blijkt complexer dan verwacht. De volledige overdracht of afronding van deze trajecten wordt nu uiterlijk in maart 2025 voorzien.

 

Integrale aanpak van huiselijk geweld en kindermishandeling 

De gemeente werkte aan een integrale aanpak van huiselijk geweld en kindermishandeling. Er zijn meldcode-trainingen georganiseerd voor scholen en het Lokaal Team om samenwerking en vroege signalering te verbeteren. Ook is er een groepsaanbod gestart voor kinderen van ouders met psychische problemen of verslaving, om duurdere specialistische zorg in de toekomst te voorkomen. 

Verder werd in september de tentoonstelling KOPP/KOV georganiseerd in de Pekingtuin, waarin aandacht werd gevraagd voor kinderen van ouders met psychische problemen (KOPP) of verslaving (KOV). Bewustzijn en bespreekbaar maken van de problematiek draagt aan bij het sneller herkennen van signalen en verlaagt de drempel naar hulpverlening.

Tot slot werd er in 2024 gewerkt aan een nieuwe aanbesteding voor Veilig Thuis, jeugdbescherming en jeugdreclassering, die in 2026 ingaat. De voorbereidingen zijn gestart om de hulp effectiever in te zetten en meer sturingsmogelijkheden te creëren. 

 

Jeugd op de agenda

De gemeente Baarn had de wens voor een speciaal jeugdbeleid, omdat algemeen beleid niet altijd voldoende rekening hield met de behoeften van jongeren. Door de jeugd een eigen plek op de agenda te geven, kan de gemeente zich beter richten op preventie en de positieve ontwikkeling van jongeren, waarbij de jongeren zelf ook betrokken worden. Het doel was om ervoor te zorgen dat jongeren meer meededen en hun stem lieten horen.

Het plan bestaat uit vijf belangrijke ambities, die waren ontwikkeld samen met verschillende partijen. Deze ambities zijn:

  • Passende voorzieningen: zorgen voor de juiste hulp en activiteiten voor jongeren;
  • Jeugdparticipatie: jongeren actief betrekken bij besluitvorming en plannen;
  • Mentale en fysieke gezondheid, welzijn: werken aan het welzijn van jongeren, zowel mentaal als fysiek;
  • Gelijke kansen in ontwikkeling: ervoor zorgen dat alle jongeren gelijke kansen krijgen om zich te ontwikkelen;
  • Zelfredzaamheid en ondersteuning: jongeren ondersteunen, zodat ze steeds zelfstandiger kunnen worden.

Eind 2024 is de jeugdcoördinator geworden en start in januari 2025. De jeugdcoördinator richt zich op het realiseren van de gestelde ambities en het versterken van de ondersteuning voor jongeren.

Excel-tabel

Wat heeft het gekost?

Terug naar navigatie - 52 Jeugdzorg - Wat heeft het gekost?

Excel-tabel

Wat heeft het gekost? (in € x 1.000)
Jaarrekening 2024 Begroting na vastgestelde wijzigingen Jaarrekening 2023 Jaarrekening 2022
Baten - - - -
Lasten 8.739 7.447 7.469 7.261
Saldo van baten en lasten (A) 8.739 7.447 7.469 7.261
Ontrekking uit reserves - - - -
Toevoeging aan reserves - - - -
Mutaties reserves (B) - - - -
Gerealiseerde resultaat (A+B) 8.739 7.447 7.469 7.261

Wie hadden wij daarbij nodig?

Terug naar navigatie - 52 Jeugdzorg - Wie hadden wij daarbij nodig?
Samenwerking Gevestigd Rechtsvorm Webadres Wettelijke verplichting
Regionale inkoop Amersfoort Amersfoort Gemeenschappelijke regeling inkoopregioamersfoort Nee

Openbaar belang
De samenwerkende gemeenten dragen zorg voor betaalbare ondersteuning en diensten.

Maatschappelijk doel Baarn
De gemeente zorgt voor passende ondersteuning en diensten.

Wat wilden we bereiken
Het doel is om met de samenwerking de volgende gezamenlijke doelen te behalen:

• De kosten van voorzieningen/diensten beter te beheersen
• De kwaliteit van dienstverlening te verhogen
• De kwetsbaarheid van de ondersteuning te verminderen
• De regionale samenwerking te verbeteren

Wat hebben we ervoor gedaan
Gezamenlijke inkoop en contractmanagement.

Jaarlijkse financiële bijdrage Begroting 2024 Jaarrekening 2024
Bijdrage gemeente Baarn €120.349 €120.349

 

Excel-tabel